Wettelijke Mededeling

Naam onderneming;
   
    Idee voor vakwerk
    iependaal 210
    3075 WR Rotterdam
    Email : info@ideevoorvakwerk.nl
    Tel : 06-29524376
    KvK Nr : 82096007
    BTW Nr : 


 
  Alle producten in de webshop  zijn inclusief btw(21%).
  Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de producten die geleverd worden.
 
    Verzendkosten
   
    Verzendkosten binnen Nederland zijn Inclusief BTW €3.95
    Voor de Waddeneilanden  zijn de verzendkosten Inclusief BTW €5.50
    Bestellingen boven de €50.00 worden gratis verzonden.
 
    Betalingswijze
   
In onze webshop kunt u uw bestelling afrekenen met Ideal, Paypal en Bankoverschrijving.
Bij bankoverschrijving moet u rekening houden met een langere levertijd. De bestelling wordt pas verzonden nadat de betaling is ontvangen.

  

Bedenktijd
Bij ideevoorvakwerk.nl heeft u een bedenktijd (zichttermijn) van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in wanneer u het product ontvangt.
U kunt in deze termijn zonder opgaaf van reden of enige verplichting uw product retourneren. Uitzondering hierop zijn blisterverpakkingen (gesloten hard plastic verpakkingen). Wanneer een blisterverpakking beschadigd is kunnen wij deze helaas niet meer retour ontvangen.
Verzendkosten voor retourzending zijn voor rekening van de koper.
 
Wettelijke Garantie

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.


Herroepingsrecht

U heeft als consument het recht om de overeenkomst die op afstand (via het internet of per telefoon) is afgesloten te ontbinden. Dit betekent dat u uw aankoop ongedaan mag maken binnen een bepaalde termijn, de zogenaamde ‘bedenktermijn’. Deze termijn is wettelijk vastgesteld op 14 kalenderdagen. Indien u binnen deze termijn gebruikmaakt van dit recht, zorgen wij ervoor dat u het aan de geretourneerde producten corresponderende aankoopbedrag van ons teruggestort krijgt (binnen 14 dagen na ontvangst van de (onbeschadigde) geretourneerde producten). Indien u uw gehele bestelling retourneert, krijgt u ook eventueel betaalde verzend- en transactiekosten vergoed. Bij een deelretour krijgt u de verzend- en transactiekosten niet vergoed.
De dag waarop de herroepingstermijn ingaat, wordt niet bij de termijnberekening inbegrepen. De termijn loopt af bij het einde van het laatste uur van de laatste dag ervan. Als u op deze laatste dag uw verklaring doet of zendt, dan bent u nog op tijd. Voorts kan de termijn niet eindigen op een zaterdag, zondag of feestdag.

Informatie met betrekking tot online geschillenbeslechting op grond van art. 14 Par. 1 van de ODR (Online Dispute Resolution Regulation):

De Europese Commissie biedt consumenten de mogelijkheid om online geschillen op grond van art. 14 Par. 1 van de ODR op een van hun platforms te beslechten. Het platform ( http://ec.europa.eu/consumers/odr [/ 1]) dient als een site waar consumenten kunnen proberen buitengerechtelijke schikkingen te bereiken voor geschillen die voortkomen uit online-aankopen en contracten voor diensten .

welke bedenktijd je aanhoudt, anders wordt deze automatisch verlengd tot drie maanden. De bedenktijd gaat in op het moment dat de klant het product ontvangt.  
 
Informatie bij levering
Wanneer je de producten levert, moet de afgesloten overeenkomst schriftelijk of op een duurzaam toegankelijke gegevensdrager meeleveren. Dit houdt in de hierboven genoemde gegevens en de volgende aanvullende informatie:

    de garantie;
    de serviceverlening;
    mogelijkheid en wijze waarop consument kan ontbinden. Deze informatie dient in ieder geval schriftelijk te gebeuren;
    adres voor zover het niet reeds vermeld is (geen postadres, maar een bezoekadres);
    het telefoonnummer van een eventuele helpdesk;
    de automatische ontbinding van een eventuele betalingsregeling, mocht de consument het product retourneren en zijn geld terugvragen.

Overeenkomst ontbinden
De klant mag in bepaalde gevallen de overeenkomst ontbinden. Dit is het geval wanneer de overeenkomst is gesloten als gevolg van een onduidelijk stappenplan. Ook moet je klanten na de koop zo snel mogelijk een bevestiging van de order toesturen. Per automatische e-mail kan dit al binnen enkele seconden gebeuren. Zolang de klant nog geen bevestiging heeft ontvangen, heeft deze het recht de overeenkomst te ontbinden.